پرتوهای زندگی

روز ها میگذرند ! دوستی و محبت ماندگار است!

پرتوهای زندگی

روز ها میگذرند ! دوستی و محبت ماندگار است!

من نه منم

جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶ ب.ظ

بعضی اشعار بسیار زیبا هستند اما به دلایل مختلف به چشم نمیان مثل این شعر زیبا و پر محتوای مولانا جلال الدین محمد بلخی در دیوان شمس

امید وارم ازش لذت ببرید

خواجه مگو که من منم من نه منم نه من منم

گر تو تویی و من منم من نه منم نه من منم

عا شق زار او منم بی دل و یا ر او منم 

با غ و بها ر او منم من نه منم نه من منم

یار و نگار او منم غنچه و خار او منم

بر سر دار او منم من نه منم نه من منم

لاله عذار او منم چاره ی کار او منم

حسن وجوار او منم من نه منم نه من منم

باغ شدم زورد او داغ شدم زگرد او

زاغ شدم ز درد او من نه منم نه من منم

آب گذشت از سرم بخت برفت از برم

ماه بریخت اخترم من نه منم نه من منم

لاف زدم ز جام او گام شدم ز گام او

عشق چه گفت نام او من نه منم نه من منم

روح مرا  حیات ازو ذات مرا صفات ازو

فقر مرا ذکات از او من نه منم نه من منم

جان مرا جمالازو نفس مرا جلال ازو

عشق مرا کمال ازومن نه منم نه من منم

قرق شدم ز روح او بحر شدم ز نوح او

تا برسد فتوح او من نه منم نه من منم

دولت شید او منم باز سپید او منم

راه امید او منم من نه منم نه من منم

گفت برو تو شمس دین هیچ مگو از ان واین

 تا شودت گمان یقین من نه منم نه من منم

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۳
علی اکبری

نظرات  (۵)

۱۳ بهمن ۹۱ ، ۱۵:۴۶ سید علی محمدی نیاکی
سلام علی عزیز. ممنون از توجهی که به شعر و ادب فارسی داری...
پاسخ:
سلام
این نگاه نیک شماست !
چقدر این شعر زیباست واقعا این شعر رو میشه حتی برتر از اشعار حافظ دونست اما این جالبه که خیلی ها مثل خود من اولین دفعست یه همچین شعری رو میخونند
به امید توفیق
پاسخ:
آره
نه تنها این شعر شعر های واقعا زیبای دیگه هم در دیوان شمس هست که واقعا زیباست
پیروز باشی
۱۶ بهمن ۹۱ ، ۱۹:۴۴ پدرام شاکری نوا
سلام، ممنون :)
پاسخ:
لطف داری

ســــــــــــــــــــلام

ممنون...زیباست...به چندباره دیدن و خوندنش می ارزید

پاسخ:
لطف دارید  شما؟

بسیار عالی است اولین بار بود که چیزی را جستوجو کردم همان اول برام اورد
پاسخ:
سلام خواهش میکنم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی